20 Şubat 2009 Cuma

şaşı felek çıkmazı

ŞAŞI FELEK ÇIKMAZI

Her sıradanlık ve her asilik

Hepsi yaptıklarınızın.

Dünyeviliğinde kayboluyor

Çağdaş zamanların.

Ve şaşırmamaya başlıyor insan

Beşerin şaşkınlıklarına.

Yükseldikçe,

“şaşırtıcı” hamlelerinize basa basa

Yüreğimi şişiren boş yalnızlıklarım.

Ve pompalarken her biriniz yalnızlığımı

Taksi şoförünün verdiğim adresi

Tarif etmeden bulabilmesi şaşırtıyor beni.

Ya da manavın çırağı niye kandırmadı ki şimdi beni.

Halbuki ne kadar da şaşırtıcı

Normallerimiz.

Kabulleniş.

Çıkmaz sokağında debelenirken ben

Geçmişine şaşı gözlerle bakan

Unutkan bir dumrul iken hem de

Seni gördüm.

Karşı kaldırımda.

Sert ifadene öğrenilmişlik çökmüş,

Hedef eksenli olmuş ayacıkların

Gidiyordun.

Yolu seyretmeden.

Ben

Sokakta,

Seni bekleyen balkonumda,

Anımı yok saydıran şaşılığım

Ve sıkı sıkıya sarılmak zorunda olduğum-ki aksi ÖLÜM’dür-

- Ahlak çekirdektir oğlum. Sanılmasın ki oğlunu gizlemeyen baba

Devletini gizler”

Ezberimle

Yolu seyretmeyen gözlerine şaşarken

Geçen sene alelacele sıraladığın:

Öğrenmişlerin garanticiliği

Kararların ve beklentilerin

Yani sebebi yalnızlığımın

Çıkmaz sokağın

Sokakta

Seni bekleyen

Balkonunda

Karşı kaldırımda

Ayacıkların olmuş yürürken

Sahi

Neden bu çıkmaz sokakta

Ayacıkların.

Şaşarken ben

Gözlerin.

çok ürkek.

görmüyor sokağı.

seviniyorum.

Şaşıracaksın diye.

Ürkek gözlerime.


01.02.09

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder